Jaroslav Hübner, marketingový ředitel mediální agentury Redbox Media, byl hostem pořadu Interview PLUS na televizní stanici CNN Prima NEWS, kde odpovídal na otázky moderátorky, Michaely Dragounové. Rozhovor se nesl ve velmi přátelském duchu a týkal se mimo jiné trendů, návratnosti a peaků v reklamě. Nejzajímavější body rozhovoru jsme pro vás shrnuli v tomto článku. Celý rozhovor si také můžete poslechnout formou podcastu.
Co si představit pod pojmem mediální agentura?
V úvodu se moderátorka Jaroslava zeptala, co si pod pojmem mediální agentura může člověk představit? Jaroslav pojem velmi dobře přiblížil. Pod pojmem mediální agentura si podle něj může člověk představit prostředníka mezi inzerentem a mediálním domem a také specialisty, kteří lidem radí, jak nejlépe nakoupit reklamu.
Kreativnější reklama má vliv na chování spotřebitele
Moderátorka na to navázala další otázkou, a sice, jak je důležitá kreativa v reklamě a jaký vliv má na kupní chování spotřebitele? Jaroslav uvedl, že kreativita má na chování spotřebitelů určitě velký vliv. „Je to podobné jako v reálném životě, když nás něco zaujme, tak si to zapamatujeme, což platí i v mediálním světě. Čím kreativnější reklama, tím větší positioning neboli umístění v mysli spotřebitelů.“
Krize jsou příležitosti
Moderátorka se Jaroslava také ptala, jak svět reklamy ovlivnil covid-19? Jaroslav v rámci reklamního světa porovnal dobu před covidem a po covidu. Před covidem byly zlaté časy pro reklamu, mezi lety 2013–2017 došlo k navýšení investic do TV reklamy v nižších desítkách miliard korun. Během covidu byl zaznamenán útlum reklamy, ale, jak uvádí Jaroslav: „každá krize přináší nové příležitosti.“ Během covidu to byly příležitosti pro e-shopy, dopravní společnosti a firmy, jež řešily dodávku zboží jakéhokoliv sortimentu. Po covidu trend pokračuje, reklama zažívá zlaté časy, i přes velké problémy s válkou, drahými energiemi a dopravou z Číny. Dokonce i firmy, jež byly těmito krizemi postižené, obnovily investice do reklamy.
Reklamní trendy dnešní doby
V návaznosti na předchozí otázku se moderátorka také zeptala na návratnost reklamy a trend dnešní doby, kterým je například Super Bowl v USA. Jaroslav to potvrzuje, podle něj je tento sportovní svátek opravdu skvělým příkladem toho, jak dobře funguje televizní reklama. Uvádí, že firmy jsou schopny investovat miliony dolarů do propagace, neboť na Super Bowl se dívá jedna třetina Ameriky. Existují seriózní výzkumy, ve kterých se uvádí, že firmy, jenž investují v rámci Super Bowlu, dlouhodobě čerpají ze znalosti značky.
Co se v rozhovoru ještě dozvíte?
- Co si Jaroslav myslí o nahrazení klasických médií těmi alternativními?
- Jaké jsou současné trendy ve spojitosti s mediálním peakem?
- Co je doménou mediálních agentur?
- Jaký vliv má reklama v různých typech médií na kupní chování spotřebitele?
Rádi byste se ze světa médií či reklamy dozvěděli něco dalšího? Kontaktujte nás a naši odborníci z mediální agentury Vám rádi pomohou.