Možná si říkáte, že je reklama v rádiu už dávno minulostí, ale není tomu tak. Rádio v České republice poslouchá týdně přibližně 83 % lidí ve věku od 12 do 84 let a nejsilnější celoplošnou stanici si týdně zapne 1,67 milionu posluchačů. Češi rádio poslouchají denně průměrně 4 hodiny a 28 minut a zapnou si v průměru dvě stanice týdně. Právě díky velkému počtu lidí, které dokáže rádio každý den oslovit a dlouhému času poslechovosti, je správně cílená reklama v rádiu stále velmi účinná. Chcete, aby Vaše reklama v rádiu byla efektivní? Kontaktujte nás a naši odborníci Vás správně nasměrují.
Mezi celoplošnými stanicemi opět vede Český rozhlas Radiožurnál
Celoplošným rozhlasovým vysíláním je myšleno vysílání, jež může poslouchat alespoň 80 % obyvatel České republiky. Nejsilnější celoplošnou rozhlasovou stanicí v Česku zůstává veřejnoprávní Český rozhlas Radiožurnál, který si denně zapne 882000 posluchačů, což je oproti předchozímu roku nárůst o 21 000. Na druhém místě je v celoplošném vysílání s 699 000 posluchači denně rádio Impuls. Třetím nejposlouchanějším rádiem je Evropa 2, jež si denně zapne 685 000 lidí. Následuje rádio Blaník, které denně poslouchá 630 000 posluchačů a páté místo si drží Frekvence1 s denní poslechovostí 458 000. Pořadí jednotlivých celoplošných stanic se oproti předchozím letům nijak nezměnilo, u prvních tří rádií však došlo k menšímu poklesu denní poslechovosti, naopak rádiu Blaník a Frekvenci 1 se denní poslechovost daří navyšovat.
Hitrádio je nejposlouchanější nadregionální stanicí
Nadregionálním rozhlasovým vysíláním se rozumí takové vysílání, jež pokrývá maximálně 85 % obyvatel České republiky. Nejsilnější nadregionální stanicí je Hitrádio, které denně zapne 445 000 posluchačů. V těsném závěsu za ním je s 444 000 rádio Kiss, kterému se denní poslechovost daří oproti předchozím letům navyšovat, na třetím místě je rádio Beat (290 000), čtvrtou pozici obsadilo CountryRadio (265 000), páté místo si stejně jako loni drží Rock Radio (229 000), na šesté příčce se opět umístilo Fajn Radio (135 000) a sedmé místo uzavírá rádio Čas (100 000).
Denní poslechovost regionálních rádií je nejvyšší za posledních 5 let
Regionálním vysíláním je myšleno vysílání, jež může přijímat více než 1 % obyvatel, ale zároveň méně než 80 % populace České republiky. Nejposlouchanějším regionálním rádiem zůstává Český rozhlas Brno, který denně poslouchá 95 000 posluchačů. Na druhém místě je s denní poslechovostí 62 000 rádio Krokodýl. Třetí místo obsadil, s velkým nárůstem oproti předchozím letům, Český rozhlas Ostrava.
Nejste si jistí, které rádio by pro Vaši cílovou skupinu bylo to pravé? Kontaktujte nás a naši odborníci Vám rádi pomohou.