Mnoho podnikatelů se ptá, zda je vůbec v dnešním digitálním světě výhodné inzerovat svůj produkt či službu v televizi. Vzhledem k tomu, že sledovanost televize se postupně snižuje a cena televizní reklamy naopak stále roste, je tato otázka určitě na místě.
V tomto článku se společně podíváme, jak je na tom Česká republika s cenami televizní reklamy a zhodnotíme, zda se v dnešní době vyplatí do reklamy v televizi investovat.
Pokud chcete televizní reklamu zapojit do své marketingové strategie, obraťte se na naši mediální agenturu REDBOX MEDIA.
Co ovlivňuje cenu televizní reklamy?
Málo co má takovou variabilitu nákladů jako televizní reklama. Ceny za reklamu v televizi nejsou většinou nikde dostupné a je to z toho důvodu, že sestavení výsledné ceny je komplikované a závislé na mnoha faktorech.
1. Televizní stanice
Cena za reklamu je závislá na výběru konkrétní televizní stanice. Některé televizní stanice se zaměřují na konkrétní cílovou skupinu a tím pádem může být cena reklamy vyšší, zatímco jiné televizní stanice mohou nabízet nižší cenu, ale na úkor toho, že neosloví tolik potenciálních zákazníků.
2. Délka reklamy
Reklamy v televizi jsou většinou v rozmezí 5 až 60 sekund. Čím delší reklama je, tím je samozřejmě vyšší i její cena. Některé televizní stanice nabízejí slevy za dlouhodobé reklamní kampaně.
3. Umístění reklamy
Televizní reklama může být v rámci vysílání umístěna na různých místech. Reklama, která se vysílá před divácky oblíbeným pořadem, bývá obvykle dražší než reklama v méně populárním čase.
4. Čas vysílání
Nejdražší je reklama obvykle večer, především v rozmezí od 19 do 22 hodin, kdy televizi sleduje nejvíce diváků. Naopak v době, kdy sledovanost klesá na polovinu a diváci jsou v práci či ve škole, reklama postrádá smysl a cena je nižší.
Kolik stojí televizní reklama v České republice?
Cena televizní reklamy se v České republice liší v závislosti na výše uvedených faktorech. Roli samozřejmě hrají i poplatky produkci a honoráře herců. Cena za 30sekundovou reklamu se tak může pohybovat v rozmezí mezi 30 000 až 500 000 Kč.
Má televizní reklama v dnešní době smysl?
Inzerce v televizi je stále velmi efektivním marketingovým nástrojem. Televizní reklamy oslovují obrovské publikum, neboť televizi mají doma dvě ze tří domácností. Na rozdíl od rádia a novin, televize spojuje obraz a zvuk a může tak cílit na více smyslů najednou, což znamená, že je dvakrát tak přesvědčivá. Je však důležité zvážit všechny možnosti a maximálně využít potenciálu, který televizní reklama nabízí.
Naši mediální konzultanti jsou specialisté na televizní reklamu v České i Slovenské republice. Kontaktujte nás a my vám připravíme strategii přesně ušitou na míru vašim cílům a požadavkům.