Redbox_logo_white
Zdražení reklamy skupiny Nova pro rok 2024

Zdražení reklamy skupiny Nova pro rok 2024

V posledních letech se český mediální trh výrazně mění, a to nejen v kontextu rostoucí popularity médií, ale také s ohledem na ceny tradiční televizní reklamy. Jeden z nejvýraznějších hráčů na trhu, skupina Nova, oznámila pro rok 2024 značné zvýšení cen svých reklamních prostorů. Tento krok má zásadní dopad na celý mediální a reklamní průmysl v České republice.

Podstata zdražení reklamy pro rok 2024

Podle informací zveřejněných na webu NovaGroup.cz zdraží skupina Nova v roce 2024 TV reklamu v průměru o 18 %. Toto rozhodnutí reflektuje širší trend v oblasti televizní reklamy, kde se ceny zvyšují v reakci na rostoucí náklady spojené s produkcí a distribucí obsahu a zároveň nadále velmi silnou poptávkou po TV reklamě.

 Zdražení není jednotné a liší se v závislosti na konkrétním typu reklamního prostoru a vysílacím čase. Zdražení se dotkne off prime time slotu (tj. vysílání mimo vysílací čas 17:30–23:30). Nárůst ceny TV reklamy se týká také měsíčních koeficientů v období s nejvyšší poptávkou: květen, červen, září a říjen

Určitě stojí za zmínku i hlavní změny obchodní politiky skupiny Nova s ohledem na příplatky za reklamu.

Cílová skupina 15–54 let zůstává beze změny

Podle zprávy z webu skupiny Nova zůstává primární obchodní cílová skupina v rozmezí 15–54 let. Tento fakt přispívá k zachování stability a dostatečné nabídky komerčního prostoru mediální skupiny pro tuto lukrativní nákupní cílovou skupinu.

Dopad na reklamní trh

Zvýšení cen reklamy má výrazně ovlivnit celý český reklamní trh. Firmy a značky, které pro dosažení svých marketingových cílů využívají televizní reklamu jako klíčový kanál, budou muset revidovat své rozpočty a možná i celkové strategie. Pro některé může toto zdražení znamenat přesun části reklamních investic do jiných médií, kterými jsou online platformy (například YouTube), nabízejí lepší segmentaci cílových skupin a měřitelnost výsledků.

Výzvy a příležitosti

Přestože zdražení reklamy představuje pro mnohé zadavatele výzvu, může to být také příležitost pro inovace v oblasti marketingových strategií. Firmy mohou experimentovat s alternativními formami reklamy (influencer marketing, content marketing, reklama v rádiu nebo využívání dalších časových slotů v rámci televizního vysílání).

Bude určitě zajímavé sledovat, jak se trh přizpůsobí těmto změnám a jaký dopad bude mít zdražení skupiny Nova na dynamiku celého českého reklamního průmyslu. Čas ukáže, zda se jedná o krátkodobý záměr, nebo jde o dlouhodobou strategii držet vysokou cenu za prémiový produkt.

V naší mediální agentuře pomáháme klientům vytvořit marketingové strategie na míru, které jim zajistí růst i v letošním roce. Naši odborníci zařídí, aby Vaše reklama měla co nejvyšší přesný dosah na cílovou skupinu, a přitom reflektovala Váš rozpočet.

Zdroj: Novagroup.cz – TV Nova zdraží pro rok 2024 reklamu o 18 procent

Tento článek pro vás napsal...
Jaroslav Hübner

Jsem podnikatel, konzultant, absolvent oboru marketing-management na Slezské univerzitě v Opavě a marketingový specialista, který se v oblasti reklamy pohybuje více než 10 let.
Působil jsem v TV Nova, kde jsem zastával pozici key account managera a zastupoval jsem zájmy investic českých i slovenských firem do reklamy s obraty v řádech stovek milionů.
Za dobu, co působím v oblasti reklamy a médií, jsem nasbíral dostatek zkušeností, díky kterým Vaši reklamu posunou dál, než si dokážete představit.

Kam dál?

Nastavení cookies

Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytně nutné soubory cookies

Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek. Bez těchto souborů cookie by webové stránky nefungovaly správně.

Bezpečnostní cookies

Bezpečnostní soubory cookie umožňují ukládání informací souvisejících se zabezpečením, např. ověřování, ochrana před podvody a další prostředky na ochranu uživatele.

Personalizační cookies

Personalizační soubory cookie mohou používat soubory cookie třetích stran, které jim pomáhají přizpůsobit obsah a umožňují sledovat uživatele na různých webových stránkách a zařízeních.

Reklamní cookies

Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.

Děkujeme za pomoc

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.

Nebo
Více informací

Máte-li jakékoli dotazy týkající se používání souborů cookies a vašich voleb, kontaktujte nás prosím.

Nastavení soukromí

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.