Pavol Neruda, úspěšný podnikatel, spoluzakladatel a majitel OKTAGON MMA, si do svého podcastu NERUDACAST pozval našeho marketingového ředitele Jaroslava Hübnera. Jarda v tomto podcastu odpovídal na nejrůznější otázky z oblasti sponzoringu, mediální reklamy a propagace businessu. V tomto článku se Vám pokusíme shrnout některé části rozhovoru. Celý rozhovor si už teď můžete poslechnout ve Vaší podcastové aplikaci.
Důležité je se odlišit od konkurence
Na úvod se Palo s Jardou bavili o důvěře mezi mediální agenturou a klienty. Jarda se pohotově ujal této otázky a rozebral celkovou problematiku důvěry a budování značky. Podle něj je důležité naplnit předpoklady lidí, proto by na prvním místě měly být vždy zájmy klienta. Jarda dodává, že naši odborníci z mediální agentury REDBOX Media, včetně něj, musí v první řadě analyzovat situaci. Dívají se na to, o jaký projekt se jedná, jaký má potenciál a kdo za ním stojí. V případě, že to pro klienta dává smysl, deal potom realizujeme.
Palo na tuto odpověď navazuje tématem branding vs. PPC. Jarda hovoří o tom, že do PPC reklamy dnes investuje téměř každý, upozorňuje však, že pokud má klient dlouhodobější plán, chce vystoupit z řady a dělat dobrý positioning, je důležité investovat do product placementu, halftime show či brandingu. Jarda dodává, že z dlouhodobého hlediska to značce přinese daleko víc.
Špatná reklama a nejčastější chyby inzerentů
Pavola zajímá, co je to špatná reklama a jaké nejčastější chyby v souvislosti s reklamou inzerenti dělají. Jarda odpovídá, že klasické no go je, když chce klient cílit reklamu u pořadu, kde se to nehodí a tím pádem to nemá takový účinek. Samozřejmě ještě podotýká, že i když má klient velký budget na reklamu, není cílem mediální agentury takovou reklamu doporučovat, ale snaží se na to klienta upozornit a tuto reklamu mu rozmluvit. Dále klienti dělají chybu, když se chtějí za každou cenu prosadit v nějakém médiu, typickým příkladem je právě televizní reklama. Mediální agentury mají mnoho zkušeností a ví, že je potřeba klienty k nejvyšší efektivitě jejich reklamy správně nasměřovat.
Co se v rozhovoru ještě dozvíte?
- Je důležitější dělat branding a positioning než jen PPC?
- Co má mít správný obchodník?
- Kdo se v Redboxu stará o zákazníky?
- Jaké jsou výhody mediální agentury?
- Co nabízí mediální agentury inzerentům?
- Jaký budget je potřeba pro TV reklamy?
- Jak se prodává reklama v Super Bowlu?
- Jaký je pohled Jardy na reklamu?
- Jak to Jarda vidí s product placementem?
- Jak důležité je pracovat s emocemi?
Rádi byste se ze světa médií či reklamy dozvěděli něco dalšího? Kontaktujte nás a naši odborníci Vám rádi pomohou.