Denně si v České republice zapne televizi více než 68 % občanů starších 4 let, což je přibližně 6,7 miliónů sledujících. Čas strávený u televize se navíc prodloužil u všech věkových skupin. Rozhodně tedy nelze říct, jak predikovali analyticity, že by televize byla mrtvým médiem. Sledovanost televize do jisté míry ovlivnila i protiepidemická opatření v souvislosti s onemocněním covid-19 a válka, která vypukla na Ukrajině, neboť televize k těmto událostem poskytuje aktuální informace.
V tomto článku se podíváme na celkovou sledovanost jednotlivých televizních skupin a nejsledovanější televizní stanice za rok 2022. Pokud máte zájem o reklamu v televizi a nevíte, jakou televizní stanici zvolit, kontaktujte naši mediální agenturu Redbox media. S výběrem nejvhodnější televizní stanice vám s ohledem na vaši cílovou skupinu pomůže odborník, který se specializuje na marketing a reklamu v médiích.
Nejsledovanější televize v ČR za rok 2022
Celková skupina televizních stanic České televize se v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání umístila po páte v řadě na prvním místě s celkovým podílem 31,47 %. Následuje ji skupina FTV Prima, která zaznamenala s podílem 26,9 % nejvyšší meziroční navýšení, na třetím místě se s podílem 26,42 % umístila Nova Group.
Nejsledovanější televizní stanicí v České republice byla v roce 2022 opět TV Nova (18,01 %), následovala ČT 1 (16,1 %) a Prima (11,84 %). Dalšími televizními stanicemi v pořadí byly ČT24, ČT2 a ČT sport, jež mají pod 5 % sledovanosti. Nejvíce si polepšily tematické stanice skupiny Prima, konkrétně CNN Prima News a nejmladší stanice Prima Show a Prima Star, sledovanost také zvýšila stanice Prima Love a Prima Krimi. Skupině Nova Group pomohla také nejmladší stanice Nova Lady a stanice Nova Gold. Ze stanic České televize posílil dětský kanal ČT:D.
Nejsledovanější televize v primetime v ČR za rok 2022
Z pohledu ceny reklamy je také důležité porovnat sledovanost během primetime, což je hlavní vysílací čas, kdy patří cena reklamy mezi nejvyšší na trhu. Nejsledovanější televizní skupinou v době primetime za rok 2022 je skupina ČT s podílem 30,46 %, následuje Nova Group s podílem 29,85 % a FTV Prima s podílem 27,72 %.
Máte zájem o reklamu v TV, ale nevíte, jakou televizní stanici vybrat?
Televizní reklamy oslovují obrovské publikum, neboť televizi mají doma dvě ze tří domácností. Televize by proto neměla chybět ve vašem marketingovém mixu reklamních kanálů. Nemusíte se ani obávat astronomických částek za reklamu. Naši mediální konzultanti jsou specialisté na televizní reklamu v České i Slovenské republice a rádi vám s výběrem televizní stanice pomohou. Kontaktujte nás, připravíme strategii přesně ušitou na míru vašim cílům a požadavkům.