Jaroslav Hübner, marketingový ředitel mediální agentury Redbox Media, byl hostem pořadu Nový den na televizní stanici CNN Prima NEWS. V pořadu odpovídal na otázky moderátorů, jež souvisely s plánováním kampaní, komunikací s klientem či ekonomickou krizí a jejím případným dopadem na investice do reklamy. Nejzajímavější body rozhovoru jsme pro vás shrnuli v tomto článku. Celý rozhovor si také můžete poslechnout formou podcastu.
Každá krize generuje nové příležitosti
Ať už hovoříme o krizi v souvislosti s onemocněním covid-19, válkou, jež vypukla na Ukrajině, nebo s drahými cenami energií, všechny mají jedno společné, a to vliv na investice do reklamy. V souvislosti s reklamou lze o těchto obdobích přemýšlet i pozitivně. Jak říká Jaroslav Hübner: „Každá krize generuje nové příležitosti.“ Díky krizi se pročistí reklamní trh a standartní inzerenti uvolní prostor, který je v zápětí obsazen novými inzerenty. Ten, kdo se během těchto náročných období nebál, nyní sklízí plody svých investic.
Jaká média nejvíce fungují?
Moderátorka Primy se Jaroslava také ptala na nahrazení klasických médií těmi alternativními typy. Jaroslav se těchto otázek znamenitě ujal a vysvětlit, že standartní médium, jako je rádio či televize, je nenahraditelné. Dnešní trend reklamy na sociálních sítí prostřednictvím influencerů vidí spíše jako komplement, který může rozšířit celkový marketingový mix. Sám poukazuje na zvyšující se trend podcastů a virálních videí, ale díky svým zkušenostem dodává, že klasickou reklamu v rádiu či televizi alternativní typy médií nepřekonají.
Ceny reklamních prostorů ve světě a v České republice
Z rozhovoru se dozvídáme, že ceny reklamy ve světě rostou s významností daného trhu. Pokud bychom však přepočítali cenu reklamy na počet občanů České či Slovenské republiky, pak není cena za reklamu vysoká. Jaroslav mluví o reklamním fenoménu poslední doby, kterým jsou sportovní události, zmiňuje například Super Bowl. Ptá se moderátorů, zda vědí, kolik dolarů stojí 30sekundový spot právě během utkání Super Bowlu. Je to 7 milionů dolarů! V souvislosti s tím také o sumě, kterou vysílatel reklamy vybere během jednoho Super Bowlu. Jedná se o částku přesahující 700 milionů dolarů. Asi přemýšlíte nad tím, zda se investované peníze do reklamy vrátí, tuto otázku položili Jaroslavovi i moderátoři. Jaroslav s klidným svědomím odpovídá, že na to existují seriózní výzkumy a hlavně, že tyto firmy pracují s takzvaným positioningem, jež se zabývá správným umístěním reklamy během vysílání apod. Umístění reklamy je velmi důležité a souvisí právě s prací mediálních agentur. Doménou mediální agentury Redbox Media je naplánovat kampaň tak, aby byl spot dobře umístěn, reklama byla zaměřena na cílovou skupinu a investice do reklamy tím pádem přinášela klientovi zpětnou vazbu.
V posledních minutách pořadu se moderátoři Jaroslava ptají, zda mají klienti jasné představy, jak má reklama vypadat. Jaroslav to s úsměvem potvrzuje, dodává však, že v mediální agentuře Redbox Media jsou odborníci, kteří chtějí klientovi pomoct, aby reklamní kampaň přinesla výsledky a naštěstí si nakonec klienti vždy nechají poradit.
Influenceři, na co si dát pozor?
Posledním tématem tohoto rozhovoru jsou influenceři. Jaroslav upozorňuje, že záleží na konkrétním influencerovi a produktu, který propaguje. Je přesvědčen, že není dobré stavět nosnou část kampaně pouze na influencerech, ale jako komplement je to dobré řešení. Dodává, že jde o lidský faktor, který generuje možnost chyby, proto je pro firmy velmi důležité influencery správně vybírat, s čímž může pomoci právě mediální agentura Redbox Media.
Rádi byste se ze světa médií či reklamy dozvěděli něco dalšího? Kontaktujte nás a naši odborníci z mediální agentury Vám rádi pomohou.