Rozhovor v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS - Jaroslav Hübner

Rozhovor v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS

Jaroslav Hübner, marketingový ředitel mediální agentury Redbox Media, byl hostem pořadu Nový den na televizní stanici CNN Prima NEWS. V pořadu odpovídal na otázky moderátorů, jež souvisely s plánováním kampaní, komunikací s klientem či ekonomickou krizí a jejím případným dopadem na investice do reklamy. Nejzajímavější body rozhovoru jsme pro vás shrnuli v tomto článku. Celý rozhovor si také můžete poslechnout formou podcastu.

Každá krize generuje nové příležitosti

Ať už hovoříme o krizi v souvislosti s onemocněním covid-19, válkou, jež vypukla na Ukrajině, nebo s drahými cenami energií, všechny mají jedno společné, a to vliv na investice do reklamy. V souvislosti s reklamou lze o těchto obdobích přemýšlet i pozitivně. Jak říká Jaroslav Hübner: „Každá krize generuje nové příležitosti.“ Díky krizi se pročistí reklamní trh a standartní inzerenti uvolní prostor, který je v zápětí obsazen novými inzerenty. Ten, kdo se během těchto náročných období nebál, nyní sklízí plody svých investic.

Jaká média nejvíce fungují?

Moderátorka Primy se Jaroslava také ptala na nahrazení klasických médií těmi alternativními typy. Jaroslav se těchto otázek znamenitě ujal a vysvětlit, že standartní médium, jako je rádio či televize, je nenahraditelné. Dnešní trend reklamy na sociálních sítí prostřednictvím influencerů vidí spíše jako komplement, který může rozšířit celkový marketingový mix. Sám poukazuje na zvyšující se trend podcastů a virálních videí, ale díky svým zkušenostem dodává, že klasickou reklamu v rádiu či televizi alternativní typy médií nepřekonají.

Ceny reklamních prostorů ve světě a v České republice

Z rozhovoru se dozvídáme, že ceny reklamy ve světě rostou s významností daného trhu. Pokud bychom však přepočítali cenu reklamy na počet občanů České či Slovenské republiky, pak není cena za reklamu vysoká. Jaroslav mluví o reklamním fenoménu poslední doby, kterým jsou sportovní události, zmiňuje například Super Bowl. Ptá se moderátorů, zda vědí, kolik dolarů stojí 30sekundový spot právě během utkání Super Bowlu. Je to 7 milionů dolarů! V souvislosti s tím také o sumě, kterou vysílatel reklamy vybere během jednoho Super Bowlu. Jedná se o částku přesahující 700 milionů dolarů. Asi přemýšlíte nad tím, zda se investované peníze do reklamy vrátí, tuto otázku položili Jaroslavovi i moderátoři. Jaroslav s klidným svědomím odpovídá, že na to existují seriózní výzkumy a hlavně, že tyto firmy pracují s takzvaným positioningem, jež se zabývá správným umístěním reklamy během vysílání apod. Umístění reklamy je  velmi důležité a souvisí právě s prací mediálních agentur. Doménou mediální agentury Redbox Media je naplánovat kampaň tak, aby byl spot dobře umístěn, reklama byla zaměřena na cílovou skupinu a investice do reklamy tím pádem přinášela klientovi zpětnou vazbu.

V posledních minutách pořadu se moderátoři Jaroslava ptají, zda mají klienti jasné představy, jak má reklama vypadat. Jaroslav to s úsměvem potvrzuje, dodává však, že v mediální agentuře Redbox Media jsou odborníci, kteří chtějí klientovi pomoct, aby reklamní kampaň přinesla výsledky a naštěstí si nakonec klienti vždy nechají poradit.

Influenceři, na co si dát pozor?

Posledním tématem tohoto rozhovoru jsou influenceři. Jaroslav upozorňuje, že záleží na konkrétním influencerovi a produktu, který propaguje. Je přesvědčen, že není dobré stavět nosnou část kampaně pouze na influencerech, ale jako komplement je to dobré řešení. Dodává, že jde o lidský faktor, který generuje možnost chyby, proto je pro firmy velmi důležité influencery správně vybírat, s čímž může pomoci právě mediální agentura Redbox Media.

Rádi byste se ze světa médií či reklamy dozvěděli něco dalšího? Kontaktujte nás a naši odborníci z mediální agentury Vám rádi pomohou.

Tento článek pro vás napsal...
Jan Kajzar

Podnikatel, mentor, analytik a telekomunikační guru, který se ve světě zprostředkování služeb pohybuje již 19 let.
Díky svým dlouholetým zkušenostem v oboru médií a telekomunikací vím, že každý projekt je unikátní, a proto vždy volím individuální přístup. Rád sportuji a tah na branku využívám nejen ve sportu ale i při řešení jednotlivých projektů.

Kam dál?

Nastavení cookies

Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytně nutné soubory cookies

Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek. Bez těchto souborů cookie by webové stránky nefungovaly správně.

Bezpečnostní cookies

Bezpečnostní soubory cookie umožňují ukládání informací souvisejících se zabezpečením, např. ověřování, ochrana před podvody a další prostředky na ochranu uživatele.

Personalizační cookies

Personalizační soubory cookie mohou používat soubory cookie třetích stran, které jim pomáhají přizpůsobit obsah a umožňují sledovat uživatele na různých webových stránkách a zařízeních.

Reklamní cookies

Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.

Děkujeme za pomoc

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.

Nebo
Více informací

Máte-li jakékoli dotazy týkající se používání souborů cookies a vašich voleb, kontaktujte nás prosím.

Nastavení soukromí

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.