Redbox_logo_white
Co je media plán?

Co je mediální plán?

Mediální plán (mediaplán, anglicky media plan) je užitečný nástroj pro marketingové a reklamní kampaně, který definuje, jak a kdy budou reklamy spuštěny na určeném médiu. Tento dokument je nezbytný pro efektivní využití mediálního rozpočtu, optimalizaci dosahu a frekvenci reklamních sdělení.

Složení mediaplánu

Mediaplán je tvořen několika klíčovými body, které společně určují, jak bude reklamní kampaň realizována. Prvním důležitým krokem je definování cílové skupiny, pro jejíž určení je potřeba znát demografické, geografické a psychografické vlastnosti. Na základě cílové skupiny je potom nezbytné správně určit výběr médií, jež cílovou skupinu osloví. Součástí mediálního plánu je také stanovení časového plánu reklamy, včetně začátku a konce kampaně.

Význam médiaplánu

V dnešním konkurenčním prostředí je mediaplán důležitější než kdy dříve. Díky správnému plánování může být reklamní rozpočet využit co nejefektivněji. Mediální plán umožňuje sledovat a měřit výsledky kampaně, což je nezbytné pro hodnocení ROI. V případě potřeby lze mediaplán upravit a díky tomu umožnit rychlou reakci na tržní změny. Vytvoření účinného mediálního plánu může být náročné. Digitální média se totiž mění velmi rychle, což může značně zkomplikovat plánování. Výběr ideální kombinace tradičních a digitálních médií může být výzvou. Média s vysokým dosahem mohou být nákladná, proto je nutné pečlivé zvážení rozpočtu. Mediaplán je základním stavebním kamenem úspěšné reklamní kampaně.

Nemáte jasno, jak začít, nebo máte obavy z jednání s velkými médii a mediálními domy? Obraťte se na nás a my Vám rádi pomůžeme naplánovat marketingovou strategii na míru. O Vaši kampaň se postarají specialisté na marketing a reklamu v médiích.

Tento článek pro vás napsal...
Jaroslav Hübner

Jsem podnikatel, konzultant, absolvent oboru marketing-management na Slezské univerzitě v Opavě a marketingový specialista, který se v oblasti reklamy pohybuje více než 10 let.
Působil jsem v TV Nova, kde jsem zastával pozici key account managera a zastupoval jsem zájmy investic českých i slovenských firem do reklamy s obraty v řádech stovek milionů.
Za dobu, co působím v oblasti reklamy a médií, jsem nasbíral dostatek zkušeností, díky kterým Vaši reklamu posunou dál, než si dokážete představit.

Kam dál?

Nastavení cookies

Soubory cookie používáme k zajištění základních funkcí webu a ke zlepšení vašeho uživatelského zážitku. Souhlas pro každou kategorii můžete kdykoliv změnit.

Nezbytně nutné soubory cookies

Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek. Bez těchto souborů cookie by webové stránky nefungovaly správně.

Bezpečnostní cookies

Bezpečnostní soubory cookie umožňují ukládání informací souvisejících se zabezpečením, např. ověřování, ochrana před podvody a další prostředky na ochranu uživatele.

Personalizační cookies

Personalizační soubory cookie mohou používat soubory cookie třetích stran, které jim pomáhají přizpůsobit obsah a umožňují sledovat uživatele na různých webových stránkách a zařízeních.

Reklamní cookies

Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.

Děkujeme za pomoc

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.

Nebo
Více informací

Máte-li jakékoli dotazy týkající se používání souborů cookies a vašich voleb, kontaktujte nás prosím.

Nastavení soukromí

Soubory cookies nám pomáhají řídit obsah stránky a reklamy tak, aby vyhovovaly vašim představám. Svou volbu můžete kdykoliv změnit kliknutím na nastavení soukromí v patičce webu.